The Hague Festivals | City Marketing

Typisch Den Haag in beeld

In samenwerking met Yulia Nesterova
Visueel concept
Fotografie
Grafisch ontwerp

Jaar: 2012
The Hague Festivals is een festival in de maand juni dat bestaat uit een heleboel verschillende evenementen. Elke dag van de maand juni vindt er een ander evenement plaats.

Dit promotiebeeld verbeeldt een '6', die staat voor de 6e editie van het festival in de 6e maand van het jaar. Deze bestaat uit ruiten / vliegers, net als het logo van de gemeente Den Haag. Wij kozen voor het gebruik van geënsceneerd beeld, als reactie op alle puur digitaal gemaakte (promotie)beelden. 

Een maand lang, elke dag andere evenementen

Wij visualiseerden het brede spectrum aan evenementen door middel van openslaande ruiten. Geïnspireerd door een adventskalender, omdat er in de hele maand juni op elke dag weer iets anders op het festivalprogramma staat.
desktop.jpg?1532033196
desktop.jpg?1491661696
desktop.png?1513197416
3D-effect
Het affiche heeft een plastisch effect gekregen door de openslaande ruiten. Zelfs de sponsorlogo's komen uit de papieren achtergrond gekropen.

Proces vol experiment, zweet en tranen

Het meest realistische effect bereik je met fotografie. Maar wit paper en perfecte schaduwen bleken niet makkelijk op de gevoelige plaat vast te leggen. Er is veelvuldig geëxperimenteerd met verschillende prototypes en lichtbronnen. Uiteindelijk kozen we voor een frisse witte achtergrond met felle zomerse kleuren.
full_width.jpg?1532032750

Andere projecten

Contact

Informatie opvragen, of gewoon samen even sparren?

stuur me een mailtje

Achtergrond

Bekijk het CV van Carolien Stevens.